Obchodní podmínky

 

Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) společnosti Fotodarky.cz s.r.o.

1. Základní ustanovení

Tyto VOP upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kdy na jedné straně je společnost FotoDarky.cz s.r.o. zapsaná u Městského soudu v Praze, spisová značka C 156109 , IČ 28961421 se sídlem Celetná 602/3, 11000 Praha 1-Staré Město. jako prodávající a/nebo poskytovatel služby a/nebo licenčních oprávnění (dále jen „prodávající“) a na straně druhé je kupující a/nebo objednatel, který může být i spotřebitelem (dále jen „kupující“). Další informace o prodávajícím jsou uvedeny na webové stránce www.fotodarky.cz v sekci „O nás“.

V případě, kdy společnost Fotodarky.cz s.r.o. vystupuje jako poskytovatel, poskytuje služby a/nebo licenční oprávnění dle své aktuální nabídky jednotlivým kupujícím dle jejich požadavků za cenu a podmínek uvedených u konkrétní nabídky služby a/nebo licenčních oprávnění, přičemž se ve vztahu k příslušné smlouvě uplatní tyto VOP, nebude-li uvedeno jinak.

Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.


Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy s prodávajícím nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.

Právní vztahy prodávajícího se spotřebitelem výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, oba v platném a účinném znění, jakož i předpisy souvisejícími.

Podnikatelem se rozumí:

  • osoba zapsaná v obchodním rejstříku,
  • osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění,
  • osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů, a
  • osoba, která provozuje zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence podle zvláštního předpisu.

Právní vztahy prodávajícího s kupujícím, který je podnikatel, výslovně neupravené těmito VOP ani smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník ve znění pozdějších předpisů, jakož i předpisy souvisejícími. V případě jakýchkoliv rozdílů mezi VOP a individuální smlouvou, má přednost text smlouvy.

Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, jejichž nedílnou součást tvoří reklamační řád a dokument „Způsoby dopravy, podmínkami objednávané služby a/nebo poskytovaného licenčního oprávnění a že s nimi souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky. Kopii VOP obdrží kupující jako přílohu potvrzení objednávky na zadanou emailovou adresu.

Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.

Kupní smlouva

Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem k uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného zboží prodávajícím na stránky, kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím spotřebitelem a přijetím objednávky prodávajícím. Toto přijetí prodávající neprodleně potvrdí kupujícímu informativním emailem na zadaný email, na vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Přílohou tohoto potvrzení je aktuální znění VOP a reklamačního řádu prodávajícího. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Pro výjimku z tohoto postupu viz bod V. Objednávání.


Je-li kupujícím podnikatel, návrhem na uzavření kupní smlouvy je odeslaná objednávka zboží kupujícím podnikatelem a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu podnikateli s tímto jeho návrhem.


Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle platného práva České republiky a budou řešeny soudy České republiky. Tím nejsou dotčeny případy, kdy kupujícím bude spotřebitel a bude mít obvyklé bydliště v jiném státě než České republice a volba práva či prorogace soudu nebudou přípustné.

 

Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.

Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována po dobu nejméně tří let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces srozumitelně popsán. Kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Tyto VOP jsou k dispozici na jednotlivých portálech prodávajícího a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím.

Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které kupující používá.

 

2. Bezpečnost a ochrana informací

Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou důvěrné, budou použity pouze k uskutečnění plnění smlouvy s kupujícím a marketingových akcí prodávajícího a nebudou jinak zveřejněny, poskytnuty třetí osobě apod. s výjimkou situace související s distribucí či platebním stykem týkajícího se objednaného zboží (sdělení jména a adresy dodání). Prodávající postupuje tak, aby subjekt údajů neutrpěl újmu na svých právech, zejména na právu na zachování lidské důstojnosti, a také dbá na ochranu před neoprávněným zasahováním do soukromého a osobního života subjektu údajů. Osobní údaje, které jsou poskytnuty dobrovolně kupujícím prodávajícímu za účelem splnění objednávky a marketingových akcí prodávajícího, jsou shromažďovány, zpracovávány a uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném a účinném znění. Kupující dává prodávajícímu svůj souhlas ke shromažďování a zpracování těchto osobních údajů pro účely splnění předmětu uzavírané kupní smlouvy a využití pro marketingové účely prodávajícího (zejm. pro zasílání obchodních sdělení, telemarketing, sms), a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním zaslaným na adresu Fotodarky.cz s.r.o., Celetná 3, 110 00 Praha 1. Za písemné vyjádření se v tomto případě považuje i forma elektronická, zejména prostřednictvím kontaktního formuláře na webových stránkách Fotodarky.cz. Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu (prostřednictvím citovaného kontaktního formuláře včetně práva požadovat vysvětlení a odstranění závadného stavu a dalších zákonných práv k těmto údajům.

 

Svým podpisem (případně zaškrtnutím příslušného pole v případě internetového formuláře) uděluje zákazník v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, souhlas se zpracováním všech poskytnutých osobních údajů společností Fotodarky.cz s.r.o., se sídlem Praha 1, Celetná 3, PSČ 110 00, IČ: 28961421, která je správcem, a s jejich následným zpracováním (případně i prostřednictvím zpracovatele), a dále souhlasí se zpracováním uvedených osobních údajů pro zasílání objednávek, Vaše informování o stavech objednávek, pro dotazy ohledně objednávek, pro marketingové účely správce, tj. nabízení výrobků a služeb, včetně zasílání informací o pořádaných akcích, výrobcích a jiných aktivitách, jakož i zasílání obchodních sdělení prostřednictvím elektronických prostředků dle zákona č. 480/2004 Sb., s tím, že k těmto údajům mohou být přiřazeny i další údaje. Tento souhlas uděluje zákazník dobrovolně na dobu 10-ti let, avšak může jej kdykoli písemně odvolat na adrese správce. Svým podpisem (případně zaškrtnutím příslušného pole v případě internetového formuláře) zákazník potvrzuje, že byl upozorněn na svá práva související se správou a zpracováním osobních údajů společností FotoDarky.cz, zejména na to, že má práva dle § 11, 21 zák. č. 101/2000 Sb., tj. zejména že poskytnutí údajů je dobrovolné, že svůj souhlas může bezplatně kdykoliv na adrese správce odvolat, že má právo přístupu k osobním údajům a právo na opravu těchto osobních údajů, blokování nesprávných osobních údajů, jejich likvidaci, atd., i o právu obrátit se v případě domnělého porušení svých práv na Úřad pro ochranu osobních údajů.

 

3. Provozní doba

Objednávky přes internetové obchody prodávajícího:  24 hodin denně, 7 dní v týdnu

Příjem objednávek pro expedici do druhého pracovního dne po ČR: do 9:00 hodin
Příjem objednávek pro expedici ještě týž den po Praze: do 12:00 hodin.

provozní doby kamenných prodejen jsou uvedeny v seznamu prodejen.


4. Ceny

Všechny ceny jsou smluvní. V on-line e-shopu jsou vždy aktuální a platné ceny. Ceny jsou konečné, tj. včetně DPH, popř. všech dalších daní a poplatků, které musí spotřebitel pro získání zboží zaplatit, to se netýká případných poplatků za dopravné apod.

Akční ceny platí do vyprodání zásob při uvedení počtu kusů akčního zboží nebo po dobu časově určenou.

 

5. Objednávání

Kupující dostane zboží za cenu platnou v době objednání. Kupující spotřebitel má možnost se před provedením objednávky seznámit s celkovou cenou včetně DPH a všemi dalšími poplatky (PHE apod.). Tato cena bude uvedena v objednávce a ve zprávě potvrzující přijetí objednávky zboží. Kupující spotřebitel má možnost se před provedením objednávky seznámit se skutečností, po jakou dobu zůstává nabídka nebo cena v platnosti.

Objednávat je možno následujícími způsoby:

  • prostřednictvím elektronického obchodu na www.Fotodarky.cz (dále jen „e-shop“)
  • elektronickou poštou na adrese info@Fotodarky.cz
  • osobně v provozovnách prodávajícího
  • Prodávající doporučuje kupujícímu provádět objednávky přes elektronický obchod.

 

6. Odstoupení od smlouvy

Odstoupení od smlouvy kupujícím, který je spotřebitel

Kupující spotřebitel má právo v souladu § 53 odst. 7 obč. z. odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží, pokud byla smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku. Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv:

a) na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění,
b) na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele,
c) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,
d) na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal,
e) na dodávku novin, periodik a časopisů,
f) spočívajících ve hře nebo loterii.

Rozhodne-li se spotřebitel využít tohoto práva, musí odstoupení od smlouvy doručit prodávajícímu nejpozději do 14. dne od převzetí zboží. Prodávající má právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.

Odstoupení a zboží zasílejte na adresu:
Fotodarky.cz
Celetná 3
110 00 Praha 1

Zboží by měl kupující spotřebitel vrátit úplné, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal. V případě, že bude vrácené zboží nekompletní či poškozené, může prodávající vracenou kupní cenu snížit o tomu odpovídající částku (v souladu s § 458 odst. 1 obč. z.).

Peníze za vrácené zboží budou kupujícímu spotřebiteli vráceny do 30 dnů od odstoupení.

Rozhodne-li se kupující pro odstoupení v uvedené lhůtě, doporučujeme pro urychlení vyřízení odstoupení zboží doručit na adresu prodávajícího spolu s přiloženým průvodním dopisem s případným důvodem odstoupení od kupní smlouvy (není podmínkou), s číslem nákupního dokladu a uvedeným číslem bankovního účtu nebo s uvedením, zdali částka bude odebrána v hotovosti nebo zdali bude čerpána pro další nákup.


Kupující bere na vědomí skutečnost, že jsou-li se zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s podmínkou, že dojde-li k využití práva spotřebitele odstoupit od smlouvy dle § 53 odst. 7 obč. z., darovací smlouva pozbývá účinnosti a kupující je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky. V případě, že tyto nebudou vráceny zpět, budou tyto hodnoty chápány jako bezdůvodné obohacení kupujícího.


Při splnění všech výše uvedených podmínek pro vrácení zboží vznikne kupujícímu nárok na vrácení zaplacených finančních částek spojených s vráceným zbožím, které budou vráceny kupujícímu nejpozději do 30 dnů od odstoupení od smlouvy.  Při neuvedení čísla účtu je částka v téže lhůtě automaticky připravena k čerpání pomocí dalšího nákupu nebo k vyzvednutí v hotovosti na základě předložení originálního dobropisu, který je bez zbytečného odkladu po vyřešení odstoupení od kupní smlouvy zákazníkovi zaslán.

Odstoupení od smlouvy kupujícím, který je podnikatel

V případě, že kupující je podnikatel, uplatní se ustanovení § 436 a násl. zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Prodávající uvádí, že kupujícímu může být nabídnuta dohoda o ukončení kupní smlouvy v závislosti na stavu vráceného zboží, ušlé záruce a aktuální ceně vráceného zboží. Stav zboží je zhodnocen prodávajícím. V případě nedohodnutí podmínek akceptovatelných pro obě strany bude zboží vráceno na náklady prodávajícího zpět. Prodávající je oprávněn účtovat kupujícímu případné další vzniklé náklady.

Při vystavení dobropisu  může být po kupujícím vyžadován občanský průkaz za účelem ochrany vlastnických práv kupujícího. Předložením OP kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů dle bodu II. (osobních údajů ve smyslu § 4 písm. a) zákona 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů).

 

7. Platební podmínky

Prodávající akceptuje následující platební podmínky:

  1. platba v hotovosti při nákupu,
  2. platba předem bankovním převodem,
  3. na dobírku při doručení zboží (hotovost přebírá od zákazníka přepravce – kupující hradí navíc tzv. dobírečné – viz „Způsoby dopravy“)

Zboží zůstává do úplného zaplacení a převzetí majetkem prodávajícího, avšak nebezpečí škody na věci přechází převzetím zboží kupujícím.

 

8. Dodací podmínky

Osobní odběr:

Zboží může převzít pouze kupující. Tato osoba se musí dostatečně identifikovat a prokázat platným občanským průkazem nebo platným cestovním pasem. Zakázky si zákazník musí vyzvednout do týdne od dne uvedeného na zakázkovém listu. Zakázky nevyzvednuté více než 1 měsíc po datu zhotovení se skartují bez náhrady

Zasílání přepravní službou - ČR:

Zboží je možno kupujícímu zaslat přepravní službou, např. PPL, nebo Českou poštou s.p.. Přepravce běžně dodává zásilky kamkoliv do ČR do 24 hodin. Cena přepravy se řídí dle ceníku aktuálního v den objednávky. Pokud nebude zboží doručeno kupujícímu z důvodů ležících na straně prodávajícího do 5 pracovních dnů (při splnění podmínek a po učinění všech nutných kroků ze strany spotřebitele, zejména zaplacení předem, je-li tato forma zvolena), má kupující právo od smlouvy odstoupit (tím nejsou dotčena jeho jiná práva, jako např. právo na náhradu škody).

Zasílání kurýrem (po Praze):

Platí pro objednávky přijaté do 12:00 pracovního dne, které budou doručeny po Praze do 5 hodin od potvrzení objednávky obchodníkem ze strany prodávajícího. Cena přepravy se řídí dle ceníku aktuálního v den objednávky. Pokud nebude zboží v této lhůtě doručeno kupujícímu z důvodů ležících na straně prodávajícího (při splnění podmínek a po učinění všech nutných kroků ze strany spotřebitele, zejména zaplacení předem, je-li tato forma zvolena), má kupující právo od smlouvy odstoupit (tím nejsou dotčena jeho jiná práva, jako např. právo na náhradu škody).

Zasílání přepravní službou - SR:

Zboží je možno kupujícímu zaslat přepravní službou, např. DPD. Přepravce garantuje doručení zásilky kamkoliv do SR do 24 hodin. Cena přepravy se řídí dle ceníku aktuálního v den objednávky. Pokud nebude zboží doručeno kupujícímu do 5 dní (při splnění podmínek a po učinění všech nutných kroků ze strany spotřebitele, zejména zaplacení předem, je-li tato forma zvolena) z důvodů ležících na straně prodávajícího, má kupující právo od smlouvy odstoupit (tím nejsou dotčena jeho jiná práva, jako např. právo na náhradu škody).

 

Kupující, který je podnikatelem, je povinen (kupujícímu, který je spotřebitelem, je tento postup doporučen), aby bezprostředně při dodání překontroloval spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem, poškození krabice) podle přiloženého přepravního listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.

 

Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit prostřednictvím kontaktního formuláře , sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem, nebo poštou prodávajícímu. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.

 

9. Poskytování služeb - smlouva o dílo

Kvalita fotografií

  1. Zpracovatel ručí za kvalitu zpracované fotografie.
  2. Nebude-li zákazník spokojen s kvalitou vyrobených fotografií, která není ovlivněna kvalitou negativu popř.vlastní fotografií (podexpozice, přeexpozice, rozmazaný motiv apod.), nemusí fotografie převzít. Nemůže však na zpracovateli požadovat jakoukoliv jinou náhradu.

Vzhled potisku, výšivky apod.

  1. v průběhu objednání na www.fotodarky.cz zákazník vidí vzhled svého grafického návrhu na monitoru. Náhled se ukládá na server spolu s podklady k tisku a v případě reklamace je směrodatné zda potisk odpovídá náhledu.
  2. Negarantujeme a nemůžeme garantovat přesnou shodu barev. Důvodů je několik:

    2.1. Zákazníci nemívají kalibrované monitory, každý máme jinak seřízený monitor, každý máme na monitoru nastavenou jinou gamu, jas, kontrast, barevnou saturaci apod. Někteří zákazníci používají ICC profily, jiní ne. Monitory svítí, kdežto papír/produkt nesvítí.

    2.2. monitory zobrazují barvy v režimu RGB (https://cs.wikipedia.org/wiki/RGB), kdežto tiskárny většinou tisknou v režimu CMYK (https://cs.wikipedia.org/wiki/CMYK). Mnoho barev běžně zobrazených v RGB je zcela netištitelných (např. všechny zářivé až neonové, ale i mnoho dalších). Grafické programy mívají funkci náhledu ve CMYKu – některý zákazník je používá, jiný ne …

    2.3. Shoda barev v případě potisků je o to složitější, že se netiskne na papír, ale na materiál polotovarů, které jsou jeden z keramiky, druhý z látky, třetí z plechu, jiný z plastu apod. Každý má mírně jiný odstín bílé, některé produkty vůbec bílou nemají a tiskne se na stříbrnou apod. (např. stříbrný zapalovač apod.). Navíc se na každý produkt tiskne jinou technologií atd.

    2.4. Tedy standardně se při potisku malých nákladů negarantuje přesná shoda barev. Samozřejmě potisk odpovídá předloze, ale jsou přípustné malé odchylky odstínů. Pro větší zakázky se vyrábí vzorek/ky a teprve po jeho schválení se vyrábí celá zakázka.

    Proto nemůže být požadavek na přesnou shodu barev důvodem k reklamaci.

  3. Potisk může měnit svou kvalitu v závislosti na použité technologii potisku a vystavení potisku praní, mytí v myčce, chemikáliím, UV záření apod. Při údržbě se řiďte Pokyny pro údržbu.

  4. Výšivka nemá takové rozlišení jako tisk na papír. Nit je podstatně širší než toner, jehla děruje materiál, který se pak mačká, trhá atd. Aby materiál vydržel vyšívání tak se podkládá různě tvrdou plstí což v daném místě ztvrdne dané oblečení a to může být nepříjemné. Čím složitější/plnější výšivka tím tvrdší plst se musí použít. Proto volte raději méně plné výšivky, tak ať je oblečení příjemné na nošení ... Textové znaky musí být min. 1cm vysoké a pak je výšivka pěkná/čitelná. Výšivka by měla mít do 6-ti barev a při vyšívání na hotové oblečení nelze vyšívat na kapsy apod. protože by se prošily a nešlo by je používat.

  5. pracovníci Fotodarky.cz nejsou oprávněni provádět změny v grafických podkladech připravených zákazníkem, kromě případů, kdy o to zákazník požádá. Fotodarky.cz nekontroluje správnost, nebo vhodnost textů, obrázků, zarovnání ani jiných vlastností grafického návrhu.

Předávaná média a materiál

  1. Materál (textil, keramika, hodiny apod.), předávaný zákazníkem k dalšímu zpracování (potisku, vyšívání apod.), předává zákazník na vlastní zodpovědnost. Zpracovatel se pokusí zákazníkův materiál zpracovat stejnými postupy jako běžně používané materiály. V případě, že materiál nevydrží potiskovací teplotu, nebo změní svoji kvalitu v souvislosti s potiskem, vyšíváním apod. nepřísluší zákazníkovi žádná náhrada.
  2. Při zničení, nebo ztrátě zákazníkem předaného filmu, digitálního média, nebo materiálu poskytuje zpracovatel náhradu pouze v ceně nového materiálu, k jehož zničení nebo ztrátě vinou zpracovatele došlo. Výslovně jsou z náhrad vyjmuty informace uložené na předávaných médiích. Tyto informace předává zákazník na svou zodpovědnost a zpracovatel doporučuje si je předem zálohovat.

Služby a s nimi spojené autorská a jiná práva

  1. Zadáním fotografických prací ke zpracování dává zákazník souhlas s konverzí obsahu do digitální formy, jejím dalším zpracováním, nahráváním na digitální média, zasíláním poštou nebo e-mailem apod. bez dalších kódovacích prvků, nebo jiného zabezpečení.
  2. Zadáním fotografických prací ke zpracování vyjma aktů, nebo erotických fotografií, dává zákazník souhlas s jejich případným použitím jako ukázky v prodejně, nebo jejím nejbližším okolí.
  3. U fotografických materiálů zhotovených fotografem provozovatele dává zákazník souhlas s jejich použitím jako ukázky v prodejně, nebo jejím nejbližším okolí.
  4. V případech podle bodů 2.-3. může zákazník požadovat úhradu autorských práv v běžné výši pro daný foto-materiál, nebo jejich použití zakázat.
  5. Zhotovené výrobky, foto-dárky, potisky, tisky apod. mohou nést loga FotoDarky, AXIO, Kodak Express a/nebo další loga akcí, výrobců apod. Toto není vada výrobku. Některá loga je možno na dopřednou žádost zákazníka za příplatek odstranit
  6. Provozovatel si vyhrazuje právo nepřijmout jednu nebo více zakázek bez udání důvodu

10. Záruční podmínky a mimosoudní řešení spotřebitelského sporu

  1. Záruční podmínky se řídí Reklamačním řádem prodávajícího a platnými a účinnými právními předpisy ČR.  Jako záruční list obvykle slouží nákupní doklad (podrobnosti viz Reklamační řád).
  2. Pokud se domníváte, že jsme Vás poškodili, nebo nedostáli svým závazkům, kontaktujte nás.
  3. Jestli se nám nepodaří spor vyřešit přímo, na základě Zákona č. 378/2015, kterým se mění Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, máte také právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu.
  4. Subjektem (ADR) mimosoudního řešení spotřebitelských sporů mezi obchodníkem a spotřebitelem, je Česká obchodní inspekce, nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu, viz http://www.mpo.cz/dokument169867.html.
  5. U České obchodní inspekce, má spotřebitel možnost podat návrh prostřednictvím on-line formuláře, dostupného na internetových stránkách České obchodní inspekce: https://adr.coi.cz/cs .
  6. Spotřebitel může podat návrh u České obchodní inspekce nebo pověřeného subjektu nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
  7. Spotřebitel může podat návrh také prostřednictvím platformy mimosoudního řešení spotřebitelských sporů EU, která je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS. Návrh zde může podat jenom spotřebitel žijící v EU na obchodníka se sídlem v EU.
  8. Jestliže sporné strany nejsou spokojené s kvalitou mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a domnívají se, že v průběhu řízení došlo k porušení Pravidel pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, mohou podat stížnost na adresu Ministerstva průmyslu a obchodu nebo na emailovou adresu adr@mpo.cz.
  9. V případě přeshraničních sporů pomáhá spotřebitelům v přístupu k příslušnému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Evropské spotřebitelské centrum Česká republika.
  10. Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy.

 

12. Závěrečná ustanovení

Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1.4.2013 a ruší předchozí znění VOP. Prodávající si vyhrazuje právo změnit VOP bez předchozího upozornění.

 

Negarantujeme a nemůžeme garantovat přesnou shodu barev. Důvodů je několik:

- Monitory svítí, kdežto papír/produkt nesvítí. Zákazníci nemívají kalibrované monitory, každý máme jinak seřízený monitor, každý máme na monitoru nastavenou jinou gamu, jas, kontrast, barevnou saturaci apod. Někteří zákazníci používají ICC profily, jiní ne.

- monitory zobrazují barvy v režimu RGB (https://cs.wikipedia.org/wiki/RGB), kdežto tiskárny většinou tisknou v režimu CMYK (https://cs.wikipedia.org/wiki/CMYK). Mnoho barev běžně zobrazených v RGB je zcela netištitelných (např. všechny zářivé až neonové, ale i mnoho dalších). Grafické programy mívají funkci náhledu ve CMYKu – některý zákazník je používá, jiný ne …

- Shoda barev v případě potisků je o to složitější, že se netiskne na papír, ale na materiál polotovarů, které jsou jeden z keramiky, druhý z látky, třetí z plechu, jiný z plastu apod. Každý má mírně jiný odstín bílé, některé produkty vůbec bílou nemají a tiskne se na stříbrnou apod. (např. stříbrný zapalovač apod.). Navíc se na každý produkt tiskne jinou technologií atd.

- Tedy standardně se při potisku malých nákladů negarantuje přesná shoda barev. Samozřejmě potisk odpovídá předloze, ale jsou přípustné malé odchylky odstínů. Pro větší zakázky se vyrábí vzorek/ky a teprve po jeho schválení se vyrábí celá zakázka.

- Proto nemůže být požadavek na přesnou shodu barev důvodem k reklamaci.